Memorial weekend i Petronellas Beachhouse!

HejHej, nu undrar ni säkert vart jag har tagit vägen. Jag glömde ju skriva att jag skulle till Petronella Beachhouse.
I lördags morse när jag vaknade upp hos petronella så ringde jag min bror som hade bal just denna dag. Han skulle precis gå på bussarna till okänd destination. När jag såg hur finkädd och stilig han var så kom tårarna och jag kunde inte säga så mycket. Han var tvungen att lägga på och jag ringde mamma som satt i bilen med farmor och farfar. När mamma svarade så kom tårarna ännu mer, vilket gjorde att mamma och farmor med började gråta. Jag saknar dem så mycket, men jag kommer att få se dem alla om bara några veckor!
Petronella och jag åt sedan frukost och fixade oss lite innan vi åkte till hennes vädpappas(Doug) jobb för att lasta över allt i hans bil och köra mot LBI (Long beach island)
Jag sov hela vägen tills vi stannade på en bar, och efter det och köpte vi färska skaldjur och tonfisk inför middagen. När vi kom dit så var det redan fullt hus. Det var Dougs mamma såklart som bor där på sommrarna, hans syster med man och 2 barn, Petronellas värdfamilj, som består av Jenny, Doug och 3 barn plus en kompis och så jag och Petronella då med. Huset var stort, superfint och låg precis på stranden, så vacker utsikt!

Det var kallt när vi kom dit så det var långbyxor å tjocktröja som gällde. Vi lagade go mat på kvällen och hade en trevlig.
På söndagen så var det sol och det gjorde genast att det blev varmt och skönt även om de blåste lite kyligt. Jag Petronella och hennes älsta värdbarn Elin och hennes kompis Abby gick ner till stranden och solade ett tag innan jag och Petronella åkte och hängde med Sofia(Au Pair som bodde nära Petronella förut). Vi gick på en marknad och köpte glass innan vi alla 3 åkte tillbaka till stranden för att bli bruna! Jag var den enda som hade tålamod till att ligga still. Sofia och Petronella gick efter en stund ner till dem andra och spelade fotboll. På kvällen så kom det fler folk, dougs bror och hans dotter plus pojkvän. Även denna kväll lagades det god mat och vi hade en trevlig kväll med spel och skratt.
På måndagen så var Meg och Glenn så snälla att de gett mig ledigt. Det var Elins födelsedag, hon fyllde 14år så vi hade paketöppning och god frukost. Det var finfint väder och vi låg på stranden nästan hela dagen. Både jag och Petronella hade brännt oss i ansiktet, petronella värre än mig. Jag låg med ett linne över ansiktet och solade resten av kroppen medans de andra spelade fotboll idag igen. Vi åt middag och packade innan det var dax att köra hem. Jag var hemma lite innan 11 och somnade som en baby i min säng.
Finmat med hummer och annat gott!